הכנסה שנתית חוזרת (ARR)
הכנסה שנתית חוזרת (ARR) היא מדד הבריאות הנצפה ביותר עבור כל עסק של מנויים - כולל חנויות Shopify המוכרות מוצרי הרשמה וחיסכון או מוצרי חברות. הנה בדיוק מה זה אומר, איך לחשב את זה ואיך זה שונה מ-MRR ומההכנסה הכוללת.
הכנסה שנתית חוזרת (ARR) היא הסכום הכולל של הכנסה חוזרת וצפוי שעסק מנויים מצפה לקבל ממנויים פעילים על פני תקופה של 12 חודשים, מנורמל לנתון שנתי.
נוסחת ה-ARR
ARR מודד רק הכנסה חוזרת - ההכנסה הצפויה ממנויים פעילים. הוא אינו כולל רכישות חד פעמיות, דמי הקמה וחיובים חד פעמיים.
הדרך הפשוטה ביותר לחשב את ה-ARR היא מההכנסה החודשית החוזרת שלך (MRR):
- ARR = MRR × 12
דוגמה מעשית
דמיינו מותג קפה Shopify עם 1,000 מנויים פעילים שמשלמים בממוצע 30 דולר לחודש. ה-MRR שלו הוא 1,000 × 30 דולר = 30,000 דולר. הכפלו ב-12 וה-ARR של החנות הוא 360,000 דולר.
אם 100 מהמנויים הללו היו במקום זאת בתוכנית שנתית שמשלמים 300 דולר מראש, עדיין תספרו 300 דולר של ARR כל אחד - ARR מנרמל כל תוכנית לערך שלה ל-12 חודשים ללא קשר לקצב החיוב.
מה המשמעות של ARR של מיליון דולר?
"הכנסה קבועה של מיליון דולר" פירושה שעסק בנה בסיס מנויים חוזרים שמייצר מיליון דולר של הכנסות צפויות על פני תקופה של 12 חודשים - שווה ערך לכ-83,333 דולר ב-MRR. זה לא אומר שהחברה הכניסה מיליון דולר במזומן החודש; זה אומר שבקצב הנוכחי, המנויים הפעילים שלה שווים מיליון דולר לשנה.
עבור חנות Shopify , הגעה ל-ARR של מיליון דולר יכולה להיראות כמו כ-2,800 מנויים בממוצע של 30 דולר לחודש, או 1,400 מנויים ב-60 דולר לחודש. אבני דרך של ARR ($100 אלף, מיליון דולר, 10 מיליון דולר) הן קיצור נפוץ לקנה המידה של עסק מנויים.
ARR לעומת MRR לעומת סך ההכנסות לעומת הכנסות GAAP
המספרים האלה מתבלבלים כל הזמן. ARR ו-MRR מתארים את אותו בסיס חוזר על פני חלונות שונים; סך ההכנסות כולל הכל; הכנסות מוכרות (GAAP) הן מה שרושמים חשבונאות כהכנסה:
| מֶטרִי | מה זה מודד | חַלוֹן |
|---|---|---|
| MRR | הכנסות חוזרות ממנויים | לְחוֹדֶשׁ |
| ARR | אותה הכנסה חוזרת (MRR × 12) | לְשָׁנָה |
| סך ההכנסות | חוזר + חד פעמי + משלוח + מס | כל תקופה |
| הכנסות מוכרות (GAAP) | הכנסות שהושגו/הוכרו בפועל | תקופת דיווח |
מודל ה-ARR שלך
ARR הוא המספר שמשקיעים ומפעילים צופים בו הכי הרבה. התאם את הנתונים כדי לראות כיצד מספר המנויים, המחיר והנטישה משנים את ההכנסה השנתית החוזרת שלך:
הערכות בלבד. יש לנרמל את התוכניות השנתיות למחיר חודשי (שנתי ÷ 12). RecurX מדווח על מדדים אלה באופן אוטומטי מנתוני המנוי שלך Shopify בזמן אמת.
ARR חדש נטו ו-ARR ללקוח
שתי דמויות שרוב המדריכים הגנריים מדלגים עליהן, אך הן חשובות לניהול תוכנית המנויים Shopify :
- ARR חדש נטו = ARR חדש + ARR של התרחבות - ARR של התכווצות - ARR שננטש. נתון זה מראה האם הבסיס החוזר אכן גדל, בניכוי הפסדים.
- ARR ללקוח = ARR ÷ מנויים פעילים. עלייה ב-ARR ללקוח פירושה שמכירות נוספות, חבילות ושדרוגי שכבות עובדות.
טעויות נפוצות של ARR
קל לנפח את ה-ARR. הימנעו מ:
- ספירת הזמנות חד-פעמיות, הגדרה או משלוח כפעולות חוזרות.
- ניסיון שנתי או הזמנות ראשונות מוזלות במחיר מלא.
- התעלמות מנטישה לא רצונית כתוצאה מתשלומים כושלים.
- ספירה כפולה של שדרוגים כחדשים והרחבות כאחד.
- ערבוב של ARR שנרשם עם הכנסות מוכרות (GAAP).
איך להגדיל ARR
יש רק ארבעה מנופים שמניעים את ה-ARR, ואפליקציית מנוי טובה עוזרת עם כולם:
- להשיג יותר מנויים (MRR חדש).
- הגדלת ערך ההזמנה הממוצע באמצעות חבילות, הנחות מדורגות ומכירות נוספות (MRR להרחבה).
- צמצם נטישה לא רצונית על ידי שחזור תשלומים שנכשלו באמצעות גביית גבייה אוטומטית.
- צמצמו נטישה מרצון עם אפשרויות גמישות של השהייה/דילוג/החלפה במקום ביטול.
מעקב אחר ARR ב- Shopify
הדוחות המקוריים של Shopify מציגים את סך המכירות, לא הכנסות חוזרות מנורמלות, ולכן סוחרי מנויים זקוקים לאפליקציה ייעודית כדי לראות את ה-ARR האמיתי. RecurX מציגה MRR ו-ARR בזמן אמת לצד נטישה, LTV ושימור קבוצות, ושחזור התשלומים האוטומטי שלה מגן ישירות על בסיס ה-ARR החוזר עליו בנוי.
שאלות נפוצות
מהי המשמעות של הכנסה שנתית חוזרת?
הכנסה שנתית חוזרת (ARR) היא ערך ההכנסה החוזרת והצפויה של עסק מנויים, מנורמלת לתקופה של 12 חודשים. היא מודדת רק הכנסות חוזרות ממנויים - לא מכירות חד פעמיות - ומחושבת כ-MRR × 12.
כיצד ניתן לחשב הכנסה שנתית חוזרת?
השיטה הפשוטה ביותר היא ARR = MRR × 12. לחלופין, ניתן לסכם את הערך השנתי של כל מנוי פעיל: תוכניות חודשיות תורמות (מחיר חודשי × 12) ותוכניות שנתיות תורמות את מלוא המחיר השנתי שלהן. אין לכלול רכישות חד פעמיות, דמי התקנה, משלוח ומסים.
מה המשמעות של ARR של מיליון דולר?
ARR של מיליון דולר פירושו שמנויים פעילים של חברה מייצרים הכנסה צפויה של 1,000,000 דולר על פני שנה בקצב הנוכחי - כ-83,333 דולר ב-MRR. זה משקף את הבסיס החוזר, לא גביית מזומנים של חודש בודד.
מהי דוגמה להכנסה שנתית חוזרת?
מותג קפה Shopify עם 1,000 מנויים שמשלמים 30 דולר לחודש, מקבל 30,000 דולר MRR ולכן 360,000 דולר ARR. אם יש לו גם 100 לקוחות בתוכנית של 300 דולר לשנה, אלו מוסיפים עוד 30,000 דולר, לסך כולל של 390,000 דולר ARR.
האם ARR כולל רכישות חד פעמיות?
לא. ARR נחשב רק הכנסות חוזרות וצפויות ממנויים. רכישות חד פעמיות, דמי הקמה ומשלוח אינם כלולים ובמקום זאת מופיעים בהכנסה הכוללת.
מונחים קשורים
- הכנסה חודשית חוזרתהכנסה חודשית חוזרת (MRR) היא סך ההכנסה הצפויה שעסק מנויים מרוויח מכל המנויים הפעילים בחודש נתון, מנורמלת לסכום חודשי.
- נטישת מנוייםנטישת מנויים היא הקצב שבו מנויים מבטלים או מפסיקים את פעילותם לאורך תקופה נתונה.
- מודל הכנסה חוזרתמודל הכנסה חוזרת הוא מודל עסקי שבו לקוחות משלמים על פי לוח זמנים חוזר - שבועי, חודשי או שנתי - עבור גישה מתמשכת למוצר או שירות, ובכך מייצרים הכנסה צפויה במקום מכירות חד פעמיות.
התחל להגדיל הכנסות חוזרות ב- Shopify
RecurX יש תוכנית חינמית לתמיד ואפס עמלות עסקה בכל שכבה. התקנה תוך דקות.
התקנת RecurX בחינם →